Saturday

Nu har jag varit här hos min värdfamilj i snart en vecka och jag trivs verkligen bra. Känns som det här är rätt familj för mig. Konstigt hur fel man kan ha det. Min förra familj pratade jag med jättemycket innan jag åkte och dom kändes verkligen superbra. Jag trodde jag hade det bra hos dom, men nu när jag är här så inser jag att jag inte passade in med dom. Jag kände mig aldrig helt avslappnad och trygg där. Här känns det mycket mer "normalt" om man ska säga. Inget illa mot min förra värdfamijl heller, men den här familjen känns mer "normal" och mer passande för mig. Mer europeisk kanske? Jag behöver inte oroa mig för allt  barnen gör, om dom är tillåtna att göra det eller inte. Och så härligt att min värdmamma verkligen kan PRATA om saker.

Det jobbigaste har dock varit att lämna tryggheten i PTC och mina underbara vänner där. Men nu börjag jag komma in här lite mer och träffar lite människor. Ska nog bli bra här med. Jag och Jossan skypade och pratade om det förut att man är så fast i sin förra miljö och sina förra vänner att man inte riktigt vill ge det nya stället en chans. Men det ska jag göra.

Jobbveckan har gått bra. Trots att jag har 3 småttingar att ta hand om så känns det lättare än i min förra värdfamilj. Så det är bra. Så söta är dom alla tre och vi har fått sån bra kontakt på kort tid, speciellt jag och lilla L (17 månader). Igår var jag med familjen till back to school party på Hs skola. En av hennes kompisar frågade "H, do you have two moms?" haha.

På kvällen kom min värdmammas syster hit och sen hennes bror. Med hennes föräldrar här var det rena rama familje träffen plus lille jag där. Satt och drac lite cider eller vad man ska kalla det och bara snackade. Härliga människor allihopa.

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Ska kanske träffa en svenska senare i eftermiddag/kväll beroende på om jag kan ta bilen. Vet inte om min värdmamma vill att jag ska ta jeepen och ut och köra långt redan nu så får se vad hon säger. Annars kanske jag tar tåget till Julia, hon frågade mig precis om jag ville komma :)

xoxo
isa


Saknar min Anna (och våran stopp skylt utanför kroger haha)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha, alltså, jag tror att det där var bästaste kvällen på hela året typ!



Och fyy vad skönt att du trivs! Vi får Skypa snart!

2011-09-17 @ 20:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0