Wayne, my town

Förlåt att jag är jordens sämsta bloggerska, men så är aupairlivet. Inte alltid man har tid till att blogga ;) Vad har hänt då? I förra veckan på torsdagen så firade vi Maria som fyllde 22 år i fredags. Vi åt god middag på Christopher's restaurant. Hämtade upp Johanna, en svensk tjej som bor här som är sjukt gullig och trevlig. Vi väntade dock på de andra tjejerna i typ 45 min innan de kom, dåligt less och hungriga, men men. Åt god mat och hade det trevligt.

I fredags hände inte så mycket, slappade mest. I går så tog jag tåget på morgonen till Julia. Jävla satans tåget som tar sjukt lång tid  nu bara för man måste ta shuttle bus från 30th street station till ett ställe och sen tåget till Julia. Missade också ena shuttle bussen så jag var på resande fot från typ halv tio till lite innan ett. På dagen tänkte vi åka till en amishby, men eftersom jag blev så sen så hann vi inte. Vi åkte istället till ett mall där i närheten med några andra tjejer. Köpte present till M, Julias värdbarn där som fyllde 5 år. Vi åkte till hans födelsekalas på en bowling hall och gav han presenter och minglade lite. Julias underbart söta värdbarn är så goa så jag snodde två kramar av dom. Jag gav M en pillowpet där det stod "philly" på eftersm han är ett baseboll fan. Verkade gå hem då Julias värdpappa skickade en bild sen till Julia där M står och gosar med den, när vi var på fotbollsmatchen. Japp, vi var på amerikansk fotbollsmatch. Dock collegematch och det var Julias LCC möte, så vi kom in gratis. Vi kom dock i slutet men hann iallafall se en timme vilket var bra nog kände jag. Det var coolt att se, de var typ 60 killar i varje lag (!!!) och cheerleaderna gjorde volter efter volter. Tog tåget hem efter matchen, fick vänta typ 50 jädra mintuer på 30th streeet station och kom hem vid ett-tiden på natten.

Idag så träffade jag upp med Johanna. Vi åkte till Wayne center här som är supersött litet centrum, typ. Inte så jättemycket, men en bio finns det som vi garanterat ska gå på. Beslutade att ta en runda till King of Prussia, eftersom att Johanna inte varit där, och vandra runt där. Urban outfitters är ju en stor favorit hos mig, men hittade även en annan söt affär - free people. Dock sjukligt dyr.

Hemma nu. Har käkat mat. Klockan åtta kommer min LCC på välkomns möte. Alla aupairer har det ca 2 veckor efter dom kommit till familjen. :)

bästa av allt - jag och johanna hittade en godisaffär med plock godis inne på KOP. Sitter och mumsar på det nu. Sverige-feeling big time!

xoxo
isa













"min" (lånar den på min fritid av mina vföräldrar) mysiga jeep. ack så gammal men härlig är den ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0