Wayne

Hallå. Nu är jag hos min nya värdfamilj. Igår morse så vaknade, efter några få timmars sömn för att runt 1tiden bege mig till flygplatsen. Min LCC Sheila, Mia och Lisa kom och vinkade av mig. Så snälla och goa. Jag fick inge säte först när jag fick biljetten så sen när jag gick på flyget fick jag sitta i första klass, woop woop. Flashigt värre alltså. Nä men det var härligt. Lite större säten och mer utryme och personalen var lite trevligare mot en, hehe. Hamnade bredvid en 30+ advokat som frågade en maaaaassa om Sverige. Trevlig kille så resan gick fort.

Min värdmamma och mitt äldsta värdbarn (5 år) träffade mig på flygplatsen. Åkte hem och träffade resten av familjen plus mormor och morfar som kom och farbrodern med tjej. Han är 25, så min värdmamma bara "men ta ut henne på krogen någon gång" haha.

Fint hus, större än min förra värdfamiljs. Mitt rum är större (yes) och sött med vitt, rosa och gröna tapeter. Har en byrå, säng, garderob och skrivbord.

Idag så började jag jobba, eller jag att lära mig. Jag hängde med min värdmammas mamma och pappa hela dagen och dom berättade allt som jag behöver veta. Så det ska nog gå bra tror jag :) Så söta små barn!!

Nu på kvällen åkte jag och min värdmamma runt lite med bilen för jag ska lära mig att hitta till tjejernas skola oså. Bilen jag kör med barnen har stickshift, men det var lätt att få in. Har ju kört med det hemma liksom. Bilen jag får låna på min fritid är dock automat.

Nu sitter jag här och käkar lite chips och funderar på att packa upp resten av grejerna eller bara slappa framför datorn. Tror det blir det sistnämnda, är så satans trött. Imon blir det LCC möte, så det ska bli kul att träffa de andra aupairerna!

Jag trivs jättebra i min värdfamilj, dock saknar jag alla vännerna i peachtree city. Skulle inte säga nej till om min värdfamilj bestämde sig att flytta till PTC, hehe. Tryggheten i PTC och alla man känner där. Nej, men usch, jag vill bara vara med mina vänner, jag vill inte lämna dom. Känns jobbigast ändå, för jag vet ju att dom inte ville att jag skulle åka (till skillnad från min förra värdfamilj liksom). Dock kommer det väl bli bra så fort jag lärt känna folk här med, och Julia är ju bara 40 min bort!

xoxo
isa


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Tänker på dej Isabelle!! Kämpa på, det kommer gå finfint! :)

2011-09-13 @ 15:39:22
URL: http://mybigadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0