Min resemånad del 1 - Med Frida & Julia

Hur ska jag beskriva min resemånad? En resa på 30 dagar i ett inlägg? Det blir svårt men jag ska försöka.

Den 17de mars åkte jag och Frida till Las Vegas. Vi träffade upp med Julia på flygplatsen och åkte sen till vårat hotell. Vårat fina hotell. Slottet. Excalibur. 3 dagar som  bestod av shopping, gröna St Patric's day, walking down the strip, kallt, souvenirer, amerikaner, drinkar, bar, australiensk strippshow, spa, roomservice, watershow och ett inställt Grand Canyon. Det sista var ju inte så kul. Hade så himla gärna vilja sett Grand Canyon. Men det blev inställt pga black ice. Vi blev så deprimerade att vi åkte hem (till hotellet alltså) och beställde roomservice.
(det här är bara mina bilder. Jag har inte så många så jag tar lite av de jag har. Julia har fler och även Frida, men dom kanske jag tar och lägger upp senare. Annars finns dom på min facebook)

Den 20de mars flög vi vidare till Los Angeles. Var hur coolt som helst och min favorit stad på våran resemånad. Vi hyrde bil och jag körde hela tiden, STOLT! 3 dagar bestående av en hejans massa turistgrejer - hollywood skylten, Rodeo Drive, Beverly Hills, Bel Air, Universal Studios, Venice Beach, Santa Monica Pier, Walk of Fame. Dock bodde vi på världens sluskigaste och äckligaste hostel - Hollywood youth hostel, boka INTE! Annars bestod våra dagar av Starbucks, solsken, konstiga människor (seriöst, california bor alltså), hostelfolk och beerpong. En misslyckat försök till utgång (då inte alla är 21 är det svårt att komma ut i USA) som slutade i att vi käkade glass istället.
Fridas fick en sliskig raggninsreplik "You're beautiful" "Thanks" "Don't thank me, thank your mom and dad!"
Vi lämnade sorgsna LA den 23de mars och tog tåget till San Diego. Vårat slappställe på resan. Vi var ju dumma nog att boka ett motell utanför SD, ca 15 min från mexikanska gränsen. Inge fel med det förutom att Frida och Julia blev nedstrirrade för deras blonda hår. 2 dagar bestod av försök till solning vid poolen, bio (the hunger games, SÅÅÅÅ bra!) och shopping.
Har tyvärr inge bilder från San Diego, förutom på min ipod.

25de mars flög vi vidare till San Fransisco. Motell även där, men mitt i stan vilkt var härligt. Och kollektivtrafiken var underbar, kändes väldigt göteborgigt med spårvagnar. Vårat sista stopp på resan vilket var tråkigt. Spenderade 3 dagar där. Våffeldagen på IHOP, Fisherman's warf, Alcatraz, shopping, Starbucks, Pedikyr, Lombard Street och Golden Gate fanns på schemat. Kallt som tusan var det, men fin stad. Kullar överallt och det var verkligen som man hade tänkt sig SF. Inte min favorit stad, men sen hade jag så stora förhoppningar på den staden då jag hört mycket bra om Sanfran. Men bra var den ändå.
Den 28de mars var det hejdå på våran resa och Julia och Frida åkte hem till North Carolina och Pennsylvania för att senare åka hem till Sverige. Jag drog mig vidare på resan och mötte upp med Ida och Sofia som också var i San Fransisco. Skriver mer om det i ett annat inlägg!

xoxo
isa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0