Swedish fish is not called swedish fish in Sweden

Tack alla fina som sa att dom läser min blogg. Bara familjen och vännerna läser så jag är glad, glad att ni vill följa mitt liv och äventyr här i USA. Så var har hänt senast då? I fredags så åt först Jessica, Maria och jag finmiddag på Mc Donalds efter jobbet. Efter det, det var rätt sent, så gick vi ut på Kelly's, en bar i Bryn Mawr som vi oftast går till här i närheten. Jessica kom dock inte in pga hon inte har åldern inne. Snart är den inne dock. Så det blev jag och Maria som drog ut. Dansade lite, drack drinkar och träffade upp med Johanna som också var där med sina tyskar. Jag och Maria totaldissade dock ett par killar på dansgolvet, omedvetet. Dom frågade om en dans och jag kunde absolut inte höra vad dom sa så jag sa "va" hela tiden och "en hand?". Dom trodde vi dissade dom och drog sig skamset undan. DÅ såg vi att ena killen var ju SÖT. Jaja, vi skrattade åt det. Drog sedan till Manyank och till Mad River när det var ca en timme kvar till stängning. SÖG dock så ja.
På lördagen så vaknade jag och Maria upp kl 8 för Maria skulle jobba och jag hängde på för hennes värdmamma tyckte det typ. jaja. Vi gjorde inte så mycket, åt frukost och lekte lite med L som är sååå söt och påminner så mycket om mitt förra värdbarn E. Sen mötte vi upp med Jessica och Caroline. Vi färgade håret hemma hos Jessica, eftersom Caroline är hårfrisörska. Jag blev rödhårig igen. Och riktigt rödhårig som jag var förut, inte bara lite brun-rött. Blev riktigt bra! Efter det så drog vi iväg till våra vänner i Kutztown, ca 2 timmar bort från Philly. Med mycket krångel så kom vi till slut fram dit. Sjukt rolig kväll var det, hamnade på en klubb nära där som en av killarnas på festens pappa ägde. Dansade sjukt mycket under kvällen och det var riktigt roligt. Sov i ett rum med 5 andra personer på en liten sketen soffa. Sov jag? Inte precis. Tror jag knappt fick någon sömn alls den natten, har väldigt svårt att sova när jag sover obekvämt.

På söndagen så var alla halvt döda. Käkade pizza till frukost, satt och njöt i solen, kollade på lite film och gick och köpte godis. Vi hade ingen aning på hur vi kunde ta oss hem så vi var kvar där hela dagen med Alex som hade enorma mängder med frågor om Sverige till oss. Det tog inte slut! Men det är bara roligt. Till slut fick vi skjuts till tåget av Kevin efter han slutat jobbet och kunde ta oss hemåt med tåget. Vi avslutade helgen med att käka sushi tillsammans, första gången för Caroline som blev en klar succé!

xoxo
isa


Dålig bild men vi alla hade mustacher och "shhh" målade på fingrarna pga några av killarna där har mustach och vi ville skoja lite med dom. Maria, Cara, jag, Jessica, Caroline och Tara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0